Letní cestování

18. července 2016 v 14:09 |  Blogerka na výletě
Léto je asi pro většinu z nás období, kdy více cestujeme. Dalo by se říct, že jsem se od začátku léta pořádně nezastavila. Koncem června jsem odjela na letní dovolenou na Djerbu, kde jsem si po náročném půl roce v práci odpočinula a nabrala energii na další zahraniční cestování. Francie byla na mém cestovatelském wish listě už dlouhou dobu a tak jsme se s kamarádkou konečně rozhodly, že si nějaký ten poznávací zájezd do Paříže koupíme. Bohužel už nejsem student a tak jsou moje volné dny časově dost omezeny, ale štěstí nám přálo a tak jsme si vybraly čtyrdenní zájezd do Paříže a Versailles.

Letos mám cestování spojené docela se stresem. Dovolenou na Djerbě jsme si zařizovali den před odletem sami a to od dopravy na letiště do Vídně až po ubytování na Djerbě. Před Francií jsem chodila do středy do práce, následně jsem se v odpoledních hodinách přesunula domů k rodičům, potřebovala jsem si s sebou vyprat a vyžehlit nějaké věci a ve čtvrtek po obědě jsme byly již na cestě směr Paříž. Nedělá mi problém zabalit si věci na 14ti denní dovolenou, ale sbalit se na 4 dny?! Ok, každej Vám řekne, že stejně nic nepotřebujete, ale to nic musíte zabalit do malé cestovní tašky a příručního zavazadla. V tomto případě Vás stejně jako mě zachrání miniaturky sprchových gelů, deodorantů, šampónů,... však to znáte. Co se týká make-upu, tak ten volím úplně minimální, už jen z toho důvodu, že jsme měly mít hezké slunečné počasí a já se nerada potím pod tunou make-upu, takže jsem si vystačila s vrstvou make-upu, pudrem, tvářenkou, tužkou na obočí a řasenkou. Bez čeho bych se neobešla jsou sluneční brýle. Vadí mi ostré sluneční paprsky i nepříjemné bílé světlo, když je pod mrakem. Oba typy počasí jsme samozřejmě ve Francii zažily. Parfémy v létě nějak zvlášť nepoužívám, vystačím si s ovocnými příchutěmi tělových sprejů a ikdyž je teď můj oblíbený od Vicoria´s Secret, na cestování beru ty od Avonu, jejich velikost je i tak dost velká na cestování a je to velmi příjemné osvěžení.

Do Paříže jsme přijely ráno před 9. hodinou a ihned jsme zamířily k nejznámější památce Paříže - Eiffelově věži. Mělo to jednu obrovskou výhodu, vyhly jsme se nekonečným frontám, které se zde (a nejen zde) po celý den tvoří. Výtahem se dá dostat až do třetího patra, my jsme zvolily pouze druhé patro, ze kterého je optimální vyditelnost na celou Paříž. Rozhodně doporučuji se na Eiffelku podívat, ten výhled stojí za to.

Po obědě jsme se vydaly na plavbu lodí po řece Seině, díky které jsme viděly spoustu památek, které bysme během našich dní v Paříži vidět nestihly, tak alespoň takhle z lodi. Zbytek dne jsme strávily na hlavní třídě Paříže - Champs Eilysse. Pro spoustu lidí nakupovací ráj. Pro nás neskutečně chaotické místo plné lidí, turistů, žebrajících lidí. Dostat se k Vítěznému oblouku je docela obtížná "challenge". Paříž je plná kaváren, ale zde na Champs Eilysse byly snad všechny plné a po pravdě - ani tu kávu bych si zde v klidu nevypila, takže nás zachránil všudepřítomný Starbucks a studené frapuccino, protože tento den byl docela horký. Malé nákupy v podobě makronek proběhly, takže si mohu odškrtnout další položku z mého pomyslného bucket listu. Na samý závěr dne jsme navštívily jednu menší rodinou parfumérii a odebraly jsme se pak na hotel. I když jsme byly dost vyčerpané po celém dni, přemluvila jsem kamarádku na nákupy do blízkého nákupního centra a protože je období slev, tak jsme nějaké drobnosti pořídily, třeba Vám o nich napíši někdy příště.

Druhý den jsme ráno odjely do Versailles. Opět doporučuji si přivstat, fronty během dne jsou opravdu nekonečné. Kolem 9. hodiny ráno v zahradách ještě téměř nikdo nebyl a tak jsme v klidu mohly fotit aniž by se nám někdo pletl do záběru. Fontány se začínají spouštět kolem 10.hodiny a jsou o víkendu doprovázeny hudbou. Ve Versailles jsme strávily celé dopoledne. Pokud toužíte vlastnit typické malé (nebo i větší) Eiffelovky na klíče, doporučuji je nakoupit právě zde. Pořídíte až 7 malých Eiffelovek za 1 euro, v centru to pak mohou být pouze jen 3 za tuto cenu.

Z Versailles jsme se přesunuly opět do centra Paříže. Z náměstí Svornosti jsme prošly k malému Vítěznému oblouku až k Louvre. Zbytek odpoledne jsme věnovaly opět nákupům a prohlídce galerie. V okolí Louvre se opět pohybuje neskutečné množství lidí a tak nám přišel vhodný i odpočínek v parku, kde jsme si opět (jak jinak) vypily studené frapuccino.

Na večeři jsme se odebraly do jedné z francouzských restaurací kousek od centra a večer jsme zakončily na vyhlídce z 56.patra Tour Montparnasse při západu slunce. Společně s výstupem na Eiffelovu věž to pro mě byly nejkrásnější okamžiky v Paříži :)

Myslím, že to byl velmi pěkný výlet, průvodkyně byla mílá, do ničeho jsme nebyli nuceni a opravdu se nám líbila celá organizace zájezdu, vše proběhlo v naprostém klidu a já se nemůžu dočkat až se zase někam podívám. Nicméně teď už se zase chystám do práce a ve volném čase mě čekají nějaké festivaly a snad i nějaké výlety po Čechách, které mám stejně tak ráda jako ty zahraniční.

A jaké jsou Vaše plány na léto? :)

N.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.