Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Malta

28. srpna 2019 v 14:05 |  Blogerka na výletě
Jsem milovník léta, moře, pláží, sluníčka a začínám být docela špatná z toho, že léto pomalu končí. Každé léto si snažím užít na 110% a letos si myslím, že se mi to povedlo ještě líp než předchozí roky :D Uplynulý víkend jsem se vydala ještě nachytat nějaké ty sluneční paprsky a mořské vlnky na Maltu. Letenky jsme měli koupené cca od začátku léta a bylo to takové rozhodnutí, že jako "Nikča by ráda ještě někam v létě k moři aspoň na chvilku, ale hlavně za pár kaček a ne moc daleko". Takže když padnul návrh na Maltu z Vídně, asi 2 hodiny letu, zpáteční letenky do tisícovky, bylo rozhodnuto.

Asi jako každý tak před odletem jsem si googlila, která místa navštívit a rozplývala jsem se nad fotkami. Byla jsem tak natěšená!

Na Maltu jsme přiletěli kolem 8h v pátek ráno, autobusem jsme se dopravili do oblasti St. Pauls Bay. Ačkoliv ostrov je malý takže by neměl být problém se dostat z jednoho konce ostrova na druhý, tak doprava je tu opravdu hustá a tak nám cesta trvala něco kolem hodiny. Jízdenky na bus koupíte přímo u řidiče autobusu za 2 eura, jsou přestupní a platí po dobu dvou hodin od zakoupení (noční jízda busem vyjde na 3 eura a cena jízdenek se liší myslím v zimní a letní sezóně). Zastávek a autobusů zde jezdí poměrně dost, ale čas je zde asi velmi relativní pojem, takže počítejte se zpožděním a rozdílnou délkou trvání cesty (přes den jsme z letiště jeli hodinu, brzy ráno na letiště asi půl hodiny).

Ačkoliv jsme se měli vyskytovat v oblasti kde je více pláží, tak jsme jich moc neviděli. Vzhledem k tomu, že jsme na Maltě měli strávit pouze 47 hodin, tak v pátek jsme se potulovali pouze po St. Pauls Bay a přístup do moře vedl spíš přes schůdky přidělané ke zpevněným betonovým krajům. Dobré je si s sebou přibalit boty do vody, protože pláže a moře je dost kamenité. To jsou bohužel asi dvě věci, které mě zde zklamali. Naopak moře je nádherné, čisté a teplé :) Některá místa jsou krásně zbarvená, což jde vidět na fotce niže, kterou jsme pořídili na ostrově Gozo.

Na ostrov Gozo jsme se vypravili v sobotu dopoledne a dostali jsme se tam trajektem během 20ti minut. Trajekt se platí až při zpáteční cestě a za obě cesty dáte necelých 5 euro/os., což je celkem fajn. Na ostrově je k vidělní dle Googlu mnoho krásných pláží, jeskyní, takže doporučuji vyrazit dříve a strávit zde celý den. My jen nakoukli na pláž Ramla Bay a o kousek vedle na San Blas, která se nám libila více.

(Ramla beach)

(San Blas)

V sobotu večer jsme chtěli stihnout ještě navštívit hlavní město Valletta. Opět cesta ze St. Pauls Bay trvala neskutečně dlouho a tak jsme do Valletty dorazili až po západu slunce, vyfotili se u Triton Fountain, prošli se krásnými uličkami, dali si zmrzku a něco k jídlu a vydali jsme se zase zpět k našemu ubytování (cesta už trvala polovinu doby díky menšímu provozu na silnici).

Z Malty mám trochu rozporuplné pocity. Hlavní město bylo nádherné, mělo svou atmosféru a bylo upravené. Okolní místa, kde jsme procházeli byla vyprahlá a neupravená. Tím, že jsme zde strávili opravdu málo času, tak jsme nestihli projet mnoho míst a věřím, že těch krásných míst Malta má ještě mnoho :)

N.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.